måndag 17 september 2012

gagagaaa


Det var tyst i klassrummet. Man hörde bara ett svagt skrap när Caroline filade på en trasig nagel.
- Rebecka, sa Eva-Britt. Eftersom du uppenbarligen är inblandad i det här får väl du tvätta bort det. Du kan hämta en hink och borste nere hos Vaktis.
- Gud, va orättvist, sa Jenny. Hon kan väl inte rå för att ...
- Tjafsa inte, sa Eva-Britt. Inte nu, Rebecka, på rasten!
Jag hade redan rest mig. Jag visste att det inte var någon större idé att säga emot Eva-Britt när hon var på det humöret. Men att stå där på rasten och skura väggen medan alla tittade på!
- Kan jag inte få göra det nu? Jag ligger ändå ett kapitel före i matten.
  • Gå då, sa Eva-Britt. Men kom tillbaka så fort du är klar.
  • Hon gick och tvättade det sen slutade de och då träffade hon sin gamla vän Göran som söp som en blomma under översvämning och han var full och hög som vanligt . så hon pratade lite med han sen gick hon hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar